Presidentbrev 2022-2023

fredag 17 juni 2022

Robert Grindberg

Välkommen till Enköping-Vårfru Rotaryklubb!

Jag heter Robert Grindberg och har fått äran att leda vår klubb som president under 2022–2023 och känner att det är ett hedersamt uppdrag som jag vill förvalta på bästa sätt. Jag har varit medlem sedan 2016 och verksam i PR och IT kommittén. Rotary har som princip att innan man går in som president är man ”inkommande president” året innan, vilket är ett bra sätt att komma in i klubben och distriktets verksamhet. Har haft ett mycket intressant år i styrelsen och med president Helen Söderling som en väldigt bra mentor.

Min yrkesbakgrund hittar vi inom flera branscher som inleddes vid kyrkogårdsförvaltningen, åkerifirman Små Frakt, Försvarsmakten som officer och idag uppdragsledare (konsult) inom företaget AFRY, som tidigare hette ÅF och innan det Ångpanneföreningen.

Har under hela livet varit engagerad inom idrotten som utövare och ledare. Förutom den ideella delen inom idrotten är jag även egen företagare som tränare/coach inom motorsporten Enduro.

Vår klubb är en frukostklubb med ca 55st yrkesaktiva medlemmar. Vi träffas på fredagar mellan kl. 07.00- 08.00 och avnjuter en välsmakande hotellfrukost på Park Astoria där vi också har intressanta och varierande föredrag och gäster. Klubben verkar framförallt i närområdet med olika serviceprojekt men även med internationellt stöd som ligger oss varmt och hjärtat. Våra kommittéer arbetar efter Rotarys kärnvärden.

I vårt yrkesnätverk delar vi med oss av våra kunskaper samt hjälper och stöttar varandra i svåra tider. Det är viktigt för oss att ha en god gemenskap, visa glädje och ha roligt. Vår klubbs medlemssammansättning ska spegla samhället i stort med en mix av olika yrken och bakgrunder. Vi hälsar gärna nya aktiva medlemmar välkomna till vår klubb att dela vår samvaro och att göra gott.

Rotary är ett världsomfattande nätverk som gör humanitära insatser. Det är en politiskt och religiöst oberoende organisation som grundades av advokaten Paul Harris i Chicago, 1905. Till Sverige kom Rotary 1926. Rotarys kärnvärden är tjänande, kamratskap, mångfald, integritet och ledarskap

Fem skäl att bli medlem i Rotary:

1. Större personligt nätverk, både i Enköping, nationellt och internationellt. (Grundläggande fakta om Rotary.pdf)

2. Enköping-Vårfru Rotaryklubb har morgonmöte, fredagar kl. 07.00- 08.00 med intressanta föredrag med inspirerande talare som ger dig ny insikt.

Hem | Rotary (rotary2350.se)

3. Personlig utveckling genom engagemang. Rotary är Sveriges största yrkesnätverk där medlemmarna bidrar med tid, kunskap och kontakter för att göra gott i samhället.

4. Du gör något bra för världen och samhället. 5. Du breddar ditt nätverk i Enköping och får vänner för livet.

6. Du är välkommen att kontakta mig eller någon av våra medlemmar för att komma med som gäst till något av våra möten.

Varma Rotaryhälsningar

Robert Grindberg, President 2022–2023

Robert Grindberg, nyutnämnd president för 2022-2023 tillsammans med Helen Söderling som nu lämnar sitt presidentår 2021-2022.