Traditionsenlig stipendieutdelning av Enköping-Vårfru RK

tisdag 21 juni 2022

Robert Grindberg

Enköping-Vårfru Rotaryklubb är en av tre Rotaryklubbar i Enköping som vill jobba för att göra gott i samhället. 2007 startade föreningen med att dela ut stipendier till en elev per högstadieskola i Enköpings kommun.

Skolungdomsstipendium 2022 utdelas av medlemmar ur Enköping-Vårfru Rotaryklubb till elev på högstadiet årskurs 9 i samband med skolavslutningen.

-Att få ett stipendium är för många stort och hedersamt och för vissa lite glatt överraskande, säger klubbens stipendiesamordnare Hans Granholm stolt.

Årets stipendiat på Fjärdhundraskolan är Alva Ervander-Mörk. Skolans motivering beskriver att Alva har utifrån sina egna förutsättningar utvecklats positivt samt sett möjligheter och tagit tillvara dessa. Alva har också vågat se och agera mot mobbning och trakasserier och därigenom varit ett gott föredöme i kamratskap.

-Stipendiets värde är tänkt att användas som en del i vidareutvecklingen av ett gott föredöme och kamratskap, berättar diplomutdelare Helen Söderling.

Robert Grindberg

Enköping-Vårfru Rotaryklubb

Stipendiat Alva Ervander-Mörk tillsammans tillsammans med utdelare Helen Söderling, president Enköping-Vårfru Rotaryklubb